Paleolivet: Sådan laver du ristede Cashewnødder på den nemmeste sundeste måde

mandag den 28. december 2015

Sådan laver du ristede Cashewnødder på den nemmeste sundeste måde



ADVARSEL!
Det her - det smager så godt, så det er næsten umuligt at stoppe igen!!Jeg har jo tidligere skrevet om ristede mandler, som smager SÅ godt og samtidig har de sunde fedtstoffer i nødderne intakt. (Den opskrift finder du her)

Hver gang jeg "kommer til" at købe saltede nødder, får jeg dårlig samvittighed, fordi de jo er usunde og ikke paleo og alt det der.

Men når jeg laver dem selv, smager de så sygt godt, at det er svært at stoppe. Og det er endnu værre når det er Cashewnødder. Jeg ELSKER Cashewnødder. Men altså, i denne udgave er de fyldt med sunde sager, der taler kærligt til din krop!


Ristede saltede cashewnødder


1 pose cashewnødder
fint eller flage salt
evt. paprika

SÅ LET ER DET:

Du klipper bare lige hjørnet af posen
 - hælder vand i -
hælder vand ud.

Hæld nødderne ud på bradepande med bagepapir på, salt og paprika drysses over og maseres på nødderne med fingrene.
Derefter spredes nødderne ud i et jævnt lag på bagepapiret.

Bag ved max 150 grader i en halv time mindst. De skal dufte dejligt, og må gerne have skiftet farve ganske lidt.

Når de er kølet ned fordeler du dem i glas med låg og gemmer hvert glas laaaangt væk, så du ikke spiser det hele på en gang.

Velbekommen!
Hulehilsen Malene


Flere snacks?




*

PS. Snacker du for meget? Kæmper du med sukkertrangen? Så hent din GRATIS guide med 10 anti-sukker strategier, der kan hjælpe dig med at få kontrollen tilbage. Klik her:
Lad mig få den guide

Ingen kommentarer:

Send en kommentar