Paleolivet: 21 dage til sprødere silhuet - halvvejs.

tirsdag den 28. april 2015

21 dage til sprødere silhuet - halvvejs.


Det er vidst på tide med en status på forløbet "21 dage til sprød silhuet", nu da jeg er halvvejs.
Mit start indlæg finder du her: (start på 21 dage). 

Sådan helt overordnet er jeg både godt kørende og godt tilfreds!

Roger over out!


Ok, hvis du er mere nysgerrig end det, så kommer her et par ord mere.

 

Hvordan er det?



Sidder du og spekulere over, hvordan det mon er at deltage? Om jeg synes jeg får noget ud af det? Det ville jeg i hvert fald gøre, hvis jeg ikke var med på holdet.

DET ER FEDT!

Jamen, det er det altså. For mig i hvert fald. Fordi jeg bliver holdt utrolig meget i hånden hele vejen. Der er retningslinier for hver eneste dag.  Hvordan jeg skal sammensætte mine måltider og hvordan jeg skal træne og spise efter træning.
Samtidig er der lagt op til "sund fornuft" og "mærk efter hvad din krop har brug for". Ingen bestemmer om jeg skal spise kylling, fisk eller æg.

Nu sammenligner jeg med "Skyhøj forbrænding".-bogens program, for det er der jeg kommer fra. (Hvilket i øvrigt er en kæmpe fordel, hvis du skal deltage i programmet). I skyhøj er der fine retningslinier der langsomt kan implementeres i din hverdag og som kan fungere i hverdagen fremadrettet.

Da 21 dage til sprød silhuet, er et accelereret program, er retningslinierne strammere. De skal kun overholdes i 21 dage. Herefter skal vi tilbage til en mere fleksibel skabelon igen.

Frokost på en low carb dag

Det betyder for mig, at når der står, "at jeg skal faste i x antal timer", så gør jeg det! (og jeg kan faktisk overleve at faste i 20 timer. Wauw)
Færdig bum.
For jeg vil have mest muligt ud af de 21 dage.

Når der står, at i dag skal jeg ikke have stivelse, så overholder jeg da
det. Jeg spiser ikke lige ærter og rodfrugter til aftensmad, fordi det nu engang lige er nemmest. (Men gemmer dem til de dage, hvor der står jeg skal have stivelse).

Når jeg ikke må snacke eller til nød kan vælge mellem ganske få ting, jamen, så spiser jeg IKKE mandler og frugt mellem måltiderne. Sådan har jeg ikke lyst til altid at være begrænset, men nu er jeg med. Og så overholder jeg det.

Måske er du anderledes? Måske ved du allerede, at du har brug for mere løse rammer. Jamen det er der faktisk også plads til. Der forventes ikke 100% compliance for at få resultater.

Træningen er skøn.


Der findes 4 niveauer - så jeg kan kun tale om det niveau jeg bruger. Det hedder let øvet.
Træningen:
Den bliver hårdere og hårdere og så er der flere dage for hver uge.
Første uge 4 gange ligesom når man træner Skyhøj.
Anden uge 5 gange, hvor den ekstra gang så blot er 10 min
Tredje uge er hele 6 gange!
Men så er der også deload forude.
Og efter det følger et stabiliseringsprogram jeg endnu ikke kender.

Et eksempel på en træningsdag.


I går var min dag 11 i forløbet. Jeg trænede følgende serie med 12 kg kettlebell:

Når vejret er til det, hiver
jeg kuglerne med udenfor

1 high pull hø, 1 squat hø, 1 row hø
1 high pull ve, 1 squat ve, 1 row ve
2 high pull hø, 2 squat hø, 2 row hø
2 high pull ve, 2 squat ve, 2 row ve
3 high pull hø, 3 squat hø, 3 row hø
3 high pull ve, 3 squat ve, 3 row ve

Pause og så forfra. Nåede 5 runder. Kastede meget sved. hi hi




Resultater?

Kan jeg se resultater? Ja faktisk. Men det er i det små. Maven er lidt fladere. Kroppen føles allerede stærkere. Der er stadig plads til forbedring :-) Det er måske også lidt meget forlangt at ens krop skulle have foretaget en kæmpe synlig transformation på kun 1½ uge. Jeg ved af erfaring, at den slags kan lade vente lidt på sig og oftest ses bedre efter deload perioden!

Plantforce protein m vanilie, banan, citronsaft,
 vand og isterninger. Så er der træningsdrik.
Og så alligevel. Faktisk har jeg fået indtil flere nætters rigtig god søvn. Der er ellers langt mellem snapsene og det har der været længe. Det er FEDT at sove igennem.

Min mave var også synligt fladere dagen efter den første 20 timers faste.

Og jeg har erfaret, at jeg faktisk findes veje til at nøjes med 3 almindelig måltider pr dag. (Veje som fx hedder faste mellem aftensmad og morgenmad lang nok til at der er færre timer mellem hvert måltid ELLER træning+lige-efter-træningsmåltid som ligger i det lange hul mellem frokost og aftensmad ).

En mere endelig status på det, må i vente med, til jeg er længere i forløbet.

Men jeg kan røbe at jeg har set billeder af dejlige damer med en noget højere fedtprocent end mig, og at DE faktisk allerede kan fremvise ret flotte resultater mht fx omfanget af maven. :-) Jeg bliver helt glad i låget hver gang.


Bliver jeg lykkeligere?

For et par dage sigen, blev jeg spurgt, om jeg troede jeg blev lykkeligere at køre programmet. Jeg tror at der underforstået var ment, om jeg troede lykken lå i jagten på en stærkere, sundere, slankere krop. Om jeg troede at jeg så blev lykkelig.

Men det er slet ikke sådan jeg ser det.

Jeg ELSKER at udfordre mig selv, prøve nyt, lære nyt, udvikle mig.
Det står virkelig højt på min liste over værdier.
Så ja, på en måde bliver jeg lykkeligere.
Men det er ikke sådan at jeg tror, at selve programmet vupti vil gøre mig lykkeligere.

Jeg tror derimod jeg vil udvikle mig, lære nyt om mig selv og få nye redskaber i bagagen til min videre færd i livet.
Så når jeg får brug for at fokusere på noget andet, så ligger der endnu flere gode vaner på rygraden. Værktøjer til at få max ud af livet fordi min krop er stærk og sund. Giver det mening?

Det mindre gode.


Jeg vil skrive lidt mere om denne del, når jeg har gennemført hele forløbet. Det handler mest om, at det kræver lidt indsats at sætte sig ind i materialet. Og at forum-formen har fordele, men også ulemper. Det kan være svært at finde rundt i.

Vil du vide mere?


Og måske se billeder af tidligere deltageres resultater?
Så læs med ovre hos Anna Bogdanova, hvor hun beskriver programmet. 21 dage til sprød silhuet


Vil du have inspiration til morgenmad?
Vil du inspireres og se eksempler på morgenmad jeg spiste under sprød Silhuet, så hent den lille pdf med 5 x morgenmad.
JA, send mig den pdf. Jeg vil gerne inspireres>>

Har du lyst til at komme med på VIP listen?

Når du melder dig til, får du en pdf med 7 hurtige retter der kan være på bordet i en fart! Herefter sender jeg tips, triks, inspiration og meget mere max en gang pr uge.
KLIK HER - JA TAK jeg vil gerne med på listen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar