Paleolivet: Sprøde andelår med ovnbagte rosenkål

onsdag den 11. marts 2015

Sprøde andelår med ovnbagte rosenkål



Nogle dage så har jeg egentlig ikke så meget overskud, men jeg er heldig nok til at have tøet noget op. Og så må jeg jo i gang. Det sker også, at de samme "nogle dage" bliver til en helt lille fest, fordi det bare bliver til SÅ LÆKKER mad.
Sådan gik det med de sprøde andelår du får opskriften på her.
Ud over at smage skønt, ja så kan det næsten ikke blive nemmere at lave mad!

Er du rosenkål-hader, så kan dette være chancen for at kunne lære at spise dem! Men ved du med dig selv, at det aldrig kommer til at gå, kan rosenkål erstattet af andre grøntsager, det kunne fx være pastinakker i stænger eller store chuncks af spidskål.

Nå, men til sagen - se bare her hvor nemt det er at få lexi aftensmad på bordet:


Ovnbagte andelår med rosenkål

(Til 4-6 personer)


4-6 andelår
500 g rosenkål
2 almindelige løg
salt og peber

Tænd din ovn på 200 grader (helst ikke varmluft, hvis du har mulighed for at bruge almindelig ovn)

Gnid andelår grundigt med salt og peber.
Sæt i ovnen i 35 min
Skyl rosenkål og halver hvis de er store
Pil og del løg i 4 dele.

Grøntsagerne puttes i fadet til andelårene og vendes rundt så det afsmeltede fedt fordeles.
Lår og grønt sættes tilbage i ovnen 20-25 min til det hele er mørt, sprødt og lækkert.

Velbekomme!


Jeg serverede retten med blomkålsris og en rest af rødbederåkost. Men skal det være simpelt og har du ikke energi til mere, så kan du blot tilføje flere rosenkål og løg at nøjes med det. Det vil stadig være et festmåltid!
Sætter du pris på at få flere forskellige grøntsager, vil jeg anbefale råkosten som tilbehør.

** PS: ***

Sætter du pris på aftensmad, der kræver en minimum af indsats, men stadig smager guddommeligt skønt, er nærende og sundt?
Så vil jeg foreslå dig at melde dig til Paleolivets nyhedsbrev! Ikke nok med, at du får et opskriftsark med et par retter du kan have lynhurtigt på bordet (din velkomstgave), så får du også et særtilbud på min nye e-bog når den bliver færdig! Jeg arbejder nemlig pt på en e-bog med opskrifter på overskudsmad til underskudsdage. I ved, de dage, hvor man kun gider bruge max 15 min i køkkenet!
Er du med på den? Så meld dig her: KLIK for at melde dig til nyhedsbrevs-listen


Er du glad for and? Så er her et par opskrifter mere:
Pulled duck (And)
Pink Paleo Pad Thai m And
And i kuglegrillen

1 kommentar:

  1. Mums hvor lækkert altså. Super god idé. Den ret tror jeg kommer på middagsbordet hos mig inden alt for længe :) Og jeg har straks meldt mig til dit nyhedsbrev! Hav en god aften :)
    - Nadia // lifebynan.dk

    SvarSlet