Paleolivet: Paleo madplan uge 49

lørdag den 29. november 2014

Paleo madplan uge 49


Nåe, opdagede i lige det?
Denne gang nåede jeg hele 3 blogindlæg siden sidste madplan. Det var bedre end sidst, hvor der kom to madplaner i træk.

Men jeg har ikke fulgt madplanen så flittigt. For jeg er igang med et nyt spændende projekt. Jeg har fået lyst til at skrive en ny kogebog. Og den skal handle om Paleomad, uden den store arbejdsindsat. Til de dage, hvor man ikke rigtig orker, men alligevel gerne vil have ordenlig mad!

Så familien de griner. For jeg render rundt ude i køkkenet, med stopuret og tager tid på, hvor lang til det tager at lave de opskrifter, jeg har udvalgt. Faktisk har det været meget sjovt og fedt indtil nu. For det har egentlig været rart med en uge, hvor madlavningen fyldte meget lidt.

Denne uge overlader jeg madlavningen mere til hulefar. Jeg skal nemlig i gang med næste modul af min coach-uddannelse. Det er så spændende og MEGA hård. Og så kommer jeg sent hjem. Omkring kl 18.
Fordi det ikke er mig selv, der skal være kok, har jeg været forbi et af mine gamle indlæg for inspiration. Nemlig dette: 7 Lette retter for folk med udfordrede køkkenskills.

Paleo madplan uge 49



Mandag. 

Mandagen står jeg selv for. Men her satser jeg stærkt på rester fra søndagens Pulled duck (hvis gæsterne da ikke får spist hele den kæmpe frilandsand jeg har købt)





Tirsdag:

Kålgryde - en klassiker her i huset. For os er der nærmest hvad "pasta med kødsovs" var i "gamle" dage.








Onsdag:

Kalkungryde med kokosmælk (Det er stadig hulefars hof ret)







Torsdag:

 Frikadeller med pandestegt grønt  (han bruger sikkert det grønne der kommer ud af poserne i fryseren ;-)  )









Fredag:

Det skal være lidt nemt, da vi skal afsted på weekend:
 Regnbue laks i ovn
serveredet med
Salat m spidskål, fennikel og ristede mandler








Lørdag: 
Vi er på juleweekend med spejderne. Så den står på flæskesteg, rødkål, sovs og kartofler. (Som jeg vælger at spise i sådan en situation). Vil du gerne have retten i en paleo-udgave, så vil jeg foreslå en dejlige øko flæskesteg (det har jeg købt i Netto for nylig!!). Den smider du i kuglegrillen (eller ovnen) med en drypbakke under. Lav en dejlige salat, som denne her rødkålssalat. Ovnbag en gang jordskokker. Og lav en sovs af det der er dryppet i bakken.



Søndag. 


Hurra for Emil. Min ældste søn - han fylder 15 år. Så han bestemmer selvfølgelig menuen. Han har altid været vild med svampesovs. Så det tror jeg nærmest vi har fået hvert år til hans fødselsdag. Helstegt kylling og ovnbagte rodfrugter. Der kommer sikkert også en grøn salat (men det er mest for min skyld)




Thats it! Enjoy!
Hav en dejlig uge. Hulehilsen Malene
 

Find mange flere Paleo madplaner ved at klikke linket herunder:

Klik her for at se alle Paleolivets madplaner (Når du klikker ligger den nyeste madplan øverst - altså denne - men scroller du ned, finder du alle de andre!)

PS PS PS...
 Har du lyst til at komme på VIP-listen og få nyhedsbreve fra Paleolivet engang i mellem? Du får også en velkomstgave i form af en pdf med 7 nemme hurtige Paleoaftenmåltider!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar