Paleolivet: Kyllingefad på grønt. Til de dage, hvor man ikke rigtig orker...

tirsdag den 18. november 2014

Kyllingefad på grønt. Til de dage, hvor man ikke rigtig orker...

Der er dage. Dage hvor jeg ikke rigtig orker, at skulle trylle i køkkenet. Men alligevel vil have ordenlig mad.
Denne her ret - den smager rigtig godt - jeg siger det bare! Og den er super nem at lave. Men den skal have 3 kvarter i ovnen. Så hvis du har virkelig travlt, er det ikke løsningen. (Så skal du måske i stedet tjekke mit indlæg om TID.)

Hvis du bare mangler energi eller tid til selv processen at lave mad, så er det her måden du gør det på!
Bare vent til du smager grøntsagerne. Yummi siger jeg bare.

Undskyld, jeg var faktisk så træt den dag, så jeg kun fik et foto
inden kyllingen kom i ovnen. Og da så det altså sådan ud!



Kyllingefad på grønt


1 økokylling
2 poser frostgrønt (Vælg hvad du kan li, jeg brugte en med broccoli, blomkål, gulerødder mm)
Favorit krydderier (brug fx karry, salt og peber eller en krydderi-blanding)
1 løg (kan undlades)
1 æble (kan undlades)

Hæld de 2 poser grønt i bunden af et ovnfast fad.
Pil løget.
Skær æble og løg i både. Bland dem med grøntsager.
Drys med salt, peber og krydderi
Flæk kyllingen med en stor kniv eller fjerkræs saks
Bred den ud over grøntsagerne.
Drys kyllingen med salt, peber og krydderi.

Sæt i ovnen ved 180 °C i ca 45 min.

Så er der bare tilbage, at skære kyllingen ud og servere.

Velbekomme!

Hulehilsen Malene



Ingen kommentarer:

Send en kommentar