Paleolivet: Muffin frikadeller med æble og basilikum, Paleo

mandag den 6. oktober 2014

Muffin frikadeller med æble og basilikum, Paleo


Uhm, muffin-frikadeller. MUFFEDELLER!  Dem ku vi li! Du kan altså også sagtens lave dem til helt almindelige frikadeller. Jeg synes bare det var sjovt.. OG NEMMERE end at stege så mange deller på panden ;-)

I anledning af efteråret, er dagens frikadelle med æble.

 

Paleolivets muffin frikadeller m æble og basilikum


1 kg hk øko kalv og flæsk
4 æg
3 løg
1 spsk loppefrøskaller (eller HUSK)
2 spskkokosfibermel (eller drop loppefrø og brug 3 spsk kokosfiber)
2 spsk kokosmælk el. vand el. hvad du har ved hånden af væske (Ej stop lige, tror altså ikke kaffen duer!)
1 spsk tørret basilikum
1 stor revet gulerod
1 revet æble.
salt, mindst 1 tsk + peber

Skyl, hak og riv grønsager+frugt i din foretrukne størrelse. Jeg ternede mit løg med en kniv og rev resten.
Rør det hele grundigt sammen med en røremaskine.
Fyld i muffinforme af silikone.
(Jeg har 16 stk, og det var ikke helt nok. Så jeg måtte tage nogle mini-muffinforme i brug)

Bages i ovnen ved 180 grader varmluft i ca 20 min.
Velbekomme.

***
Tips!

Madpakker: Portionen her er stor. Stor nok til at min familie ikke spiste op. Og det er jo herligt! For muffedellerne er perfekte til madpakken. Det at de er i en form, gør dem næsten nemmere at håndtere med fingrene, end almindelige frikadeller.
Savner du generelt ideer til din madpakke, vil jeg foreslå dig, at kaste et blik på Paleolivets madpakkebog!


Muffin-forme: Dem af silikone er nemmest at arbejde med når det handler om mad. Og så kan de bruges igen og igen. Se dem HER

Printe! Vil du printe opskriften? Klik på blogindlæggets overskrift og derefter på print-ikonet i højre sidepanel!



Kærlige Hulehilsen Malene


Indlægget indeholder affiliatelinks med henvisning til de produkter jeg selv anvender.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar