Paleolivet: Ugens Paleo madplan (uge 9)

søndag den 23. februar 2014

Ugens Paleo madplan (uge 9)

Pew- sidste uge gik helt i smadder og denne gang kan jeg ikke prale af, at have været igennem af det meste af madplanen. Vi legede mor og far puslespil (i ved, når min mor kommer hjem er min far lige gået..) hele ugen og var i det hele taget i mangel på tid.

Så mandagens kylling i tomat blev serveret 2 dage i træk. (Men den er også uhmm).
Onsdag og torsdag, var jeg på rundfart i Jylland. Og i mens jeg forsøgte at finde noget fornuftigt at spise og regne ud, hvordan jeg skulle få repareret bilen, så jeg kunne komme hjem igen, serverede hulefar kyllingelår og bagte rodfrugter. Og dagen efter, da jeg kom hjem, havde han bikset en kalkungryde (a la den her). Så fik vi vidst fugl nok den uge...
Om fredagen (hvor farmanden så ikke var hjemme) lod jeg mig overtale til at servere Taco-ret igen, fordi det går så stærkt og Silje ville så gerne. Vi skulle også lige nå at pakke til Silje spejdertur og drengene og min lørdagsudflugt.
I går (lørdag) var drengene og jeg en tur i Isaberg for at ski, så det blev en madpakke dag fra morgen til aften. Den skal jeg nok fortælle om senere.
Det er Bastian m den røde hanekam.

Næste uge ser lidt bedre ud... Jeg har kigget i min fryser og på alle grønsagerne fra ugens kasse.

Mandag: Noget med vild-laks, rejer og spidskål + pesto (noget a la den i linket, men med basilikum og persille, da jeg ingen skvalderkål har i haven..ENDNU).


Tirsdag: Frikadeller med rosenkålspande og bagte jordskokker eller jordskoksalat

Onsdag:  Det bliver en mad på farten dag, her tyr jeg ofte til æggemuffins, men det kan også blive en gang vafler omkring en gang kyllingesalat.


Torsdag: Igen lidt af en kaos dag, det bliver hulemanden der laver mad. Jeg tænker, at han måske kan lave en gang burger af alm. hakkebøffer og bløde løg og så broccoliklatterne. Jeg håber, at få lavet en gang huleketchup i løbet af søndagen ( i dag)

Fredag: Jeg drømmer om at lave en Pad thai af de andebryster der ligger i fryseren og frister mig. Det bliver enten den "almindelige" Pad thai eller den Pink pad thai.



 Lørdag: Vi skal til kobberbryllupsfest og spiser nok nogenlunde hvad der bliver serveret.


Søndag: Langtidssimrede lammeskanke med blomkålsmos (hvis du ikke har prøvet denne opskrift på blomkålsmos endnu, har du noget til gode. Den er virkelig god!)


Og hvis alt det her lykkes, kan jeg konstatere, at det samtidig er en god anledning til at opdatere et par billeder på bloggen. Hold da op, hvor er fx broccoliklatterne grimme på det foto :-) Og det er lidt synd, for de smager bare SÅ godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar