Paleolivet: Whole30 – dag 8. Manden er på!

lørdag den 31. august 2013

Whole30 – dag 8. Manden er på!



Meatzza til aftensmad - mums
Det er mandag, og manden min, siger han er med på udfordringen. Vi havde snakket om det inden jeg gik i gang, jeg tyvstartede bare og han har mere brug for hjælp. Det bliver SÅ meget sværere for ham, som normalt spiser DET HELE! Selv om han da også spiser af min sunde mad. I dag har jeg lavet ham en stor madpakke fyldt med frikadeller og grønt og frugt. Spændende hvad han siger når han kommer hjem!

Morgenmad: Stegt spinat med karry og rejer. Tomater.
Frokost. Frikadeller og diverse grønt. Lidt andebryst fra i går.
Aftensmad. Meatza med stegte grønsager og krydderurte olie + kålsalat med blommer, ristede mandler og lidt gulerødder for at få farve på – toppet med kokosflager og et drys sorte sesamfrø + en olie-citron dressing. Var ikke særlig sulten – er stadig halvsløj. Surt for det var SÅ lækkert.

Status dag 8.
Den der trang til lige at snacke, fylder efterhånden mindre i mit hoved. Og det er SÅ rart.
I dag har jeg fortsat været halv-sløj, som jeg skrev om i går. Måtte gå hjem fra arbejde og sov 2½ time, selv om jeg havde ligget 8 timer i min seng i nat.  Tror Emil har smittet mig, han var sløj tidligere på ugen. Så jeg antager det ikke har noget med projektet at gøre.
Men jeg var SÅ glad for at have ”kødbunde” til min meatza i fryseren. Satte manden til at ordne løg, champignon og peberfrugter, som vi kunne stege på panden og smide oven på. Kålsalaten kæmpede jeg mig selv igennem.
Manden har klaret dagen i stiv arm, men jeg havde jo også ordnet det hele for ham ;-)


Læs om dag 9 her: http://paleolivet.blogspot.dk/2013/09/whole30-dag-9-stadig-syg-men-on-track.html

Ingen kommentarer:

Send en kommentar