Paleolivet: Whole 30 – Dag 3. Brud på æggefasten

mandag den 26. august 2013

Whole 30 – Dag 3. Brud på æggefasten



I dag har jeg brudt min æggefaste (altså mad uden ægge, ikke den æggefaste som er oppe i tiden). Jeg nåede 20 dage, og har ikke følt nogen form for forandring. Jeg overnattede i et sommerhus i Århus og havde ingen mad til næste morgen. Så jeg spiste morgenbuffet på færgen kl. 9.30. På trods af, at jeg altid har været et morgen –spise –menneske, gik det egentlig meget godt, med at vente til jeg var ombord på færgen. Men så blev det svært.

Der var pølser (gad vide hvilke tilsætningsstoffer der er i dem), bacon (her er vi nok igen i bekneb med at komme helt udenom tilsætningsstofferne, røræg (måske m mælk?), agurk, tomat, frugt og så en masse ”mel”-ting. Og jeg var MEGET sulten, efter den sparsomme aftensmad i går.

Morgenmad: Røræg, bacon, 2 små pølser, agurk, tomat, frugt og et par nødder fra tasken. The.

Frokost: Hjemme i mit eget køkken – ah! Hvidkålsstrimler med kødsovs og chili-olie (se foto). Jeg snittede noget hvidkål, smed den færdige kødsovs oven på og varmede det, så strimlerne ikke var helt rå. Toppede med lidt mere af min hjemmelavede ostefri pesto. Kirsebær.

Før træning (slotsti stafet med min Hillerød kolleger). 2 små kyllingefileter. 1 gulerod+ 1 æble. 8 mandler.

Aftensmad: Der var bestilt mad til os til stafetløbet. På menuen var oksesteg, pølser, salat, kartoffelsalat, brød og smør.

Jeg tog al det kød jeg kunne få (det var så to tynde skiver) og overhældte det med min medbragte basilikum pesto. Det eneste andet på menuen der var OK for Whole30 var salaten og den var de løbet tør for, da jeg nåede frem i køen (ligesom de også var med pølserne. Hvor godt er det lige planlagt, når maden er bestilt på forhånd?)

Status dag 3: Selv om min morgen ikke blev helt clean, vil jeg ikke tælle det med som et brud og starte forfra. Det er jo mig der udfordrer mig her og jeg synes det er ok at gøre sit bedste. Jeg er endnu ikke klar til lige at snuppe en faste, hvis menuen er svær. Faktisk kæmper jeg rigeligt med kun at måtte spise de 3 måltider i løbet af en dag. Jeg har været en del sulten i dag.
Det er bedst de dage, hvor jeg træner, for så kan jeg få et før-motions og efter-motions måltid ifølge reglerne. Pt har min aftensmad jo ligget efter løb, så jeg har droppet efter-motions-måltidet, da jeg er løbet tør for tid, til ”lige” at sørge for at planlægge det også.

Jeg har vidst endnu ikke linket, til min trofaste ven; oversigtskemaet over ”Whole30-reglerne”. Det hænger i køkkenet derhjemme. Du finder det her: http://whole9life.com/book/ISWF-Meal-Planning-Template.pdf

Men i dag, har jeg altså sultet på trods af før-motions-måltidet. Ellers har jeg det glimrende. Spændt på om jeg bliver ramt af nogle af de ubehageligheder, som der berettes om: http://whole9life.com/2013/08/revised-timeline/

Læs om dag 4 her: http://www.paleolivet.blogspot.dk/2013/08/whole30-dag-4-tilbage-til-almindelig.html

1 kommentar:

  1. Mon ikke du slipper uden om bivirkninger ved programmet. Ud fra din blog, er det jo ikke ligefrem slemme ting du spiste før :D

    Droppede selv DHL i år. Jeg hader bare virkelig at løbe :p Friskt at du gjorde det!

    SvarSlet