Paleolivet: Hurtig kål og karry kylling

tirsdag den 16. juli 2013

Hurtig kål og karry kylling


Opskriften tager egentlig udgangspunkt i en færdig stegt kylling, men brug du bare hvad du har eller kan få fat i. De skønne krydderier gør de simple ingredienser til en fest at spise.
(Halvver opskriften og få brugt dine rester. #stopspildafmad)

Kål og karry kylling gryde

(5-8 personer)

1 hel stegt/kogt kylling eller ca 1 kg kylling (Filet/Bryst eller lign hurtigt tilberedt)
1 kg fintsnittet kål
2 store løg
3 cm revet/hakket frisk ingefær
4 fed presset/finthakket hvidløg
1 tsk citrongræs
1 spsk karry
1 spsk gurkemeje
2 dåser kokosmælk
1 æble i små tern
Evt. andre grønsagsrester (jeg havde lidt blomkål, kom i sammen med kylling og kokosmælk. Squash er også oplagt eller peberfrugt eller brocolli)

Jeg havde kyllingebryster, så dem strimlede jeg og satte til at simre i en gryde med lidt fedt, mens jeg snittede.
Hvis du har en hel kylling, skal den befries for ben og laves i mindre stykker.
Hvis du bruger bryster eller inderfilet, er det en gang hurtig aftensmad.

Snit kål og løg fint. Steg det i klaret smør eller kokosolie til det er blødt og mørt en 5-10 min.

Tilsæt krydderierne og kyllingen og kog på i ca 10 min. Smag til med salt og peber og server.


Jeg serverede på en bund af store salatblade. (Det synes den 7-årige var adrr, salaten blev varm og slatten i bunden. Vi andre ku godt li det)

Velbekommen

Ændringsforslag:
  • For et mere konfetti-agtigt look: Drys med finthakket rød peber eller chili
  • Ingen æbler: Udelad eller brug vindruer eller rosiner eller ananas
  • Kød: Svinekødsrester kan også bruges i stedet for
  • Mere tilbehør: En grøn salat eller en skål lækre grønne ærter eller en gang stegte peberfrugter i blandede farver.

Kærlig hulehilsen Malene


PS. Kan du bruge flere opskrifter med kylling?
Tjek også:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar